michelleannemaaike.reismee.nl

Twee super gezellige weekenden!

Hey allemaal!

Het is weer hard tijd voor een nieuw blog hebben we van verschillende mensen gehoord, dus hier komt’ie dan :) Vorig weekend (5 en 6 juni) waren we eigenlijk van plan om lekker naar het zwembad te gaan want het was heerlijk weer! Helaas kwamen we er onderweg achter dat we de zonnebrand vergeten waren, en met de herinnering aan het verbranden de vorige keer vonden we het toch maar een beter plan om niet te gaan zwemmen. We zijn wel lekker in het zonnetje gaan zitten en gaan lunchen bij het zwembad achter de Nakumatt. Onderweg daar naartoe had Paul de taxichauffeur nog geroosterde maïs voor ons gekocht, was best lekker! Voor de avond hadden we nog niet echt plannen gemaakt, dus smsten we een paar mensen wat ze gingen doen. Toen werden we door 2 verschillende mensen uitgenodigd voor een housewarming, dus de keuze was snel gemaakt ;) Het was echt heel gezellig en zagen ook weer wat bekenden daar. ’s Nachts konden we daar ook blijven slapen, dus dat was handig. Die week zijn we ook nog als verjaardagskado’tje voor papa uit eten geweest bij Mediterraneo, was weer heerlijk zoals altijd!

Donderdagavond hebben we een gezellig avondje gehad met een nichtje van de buren. We zaten buiten een beetje op de laptop en toen kwam ze even nieuwsgierig kijken hoe dat allemaal ging. Daarna gingen we nagels lakken, dus toen ging er bij haar natuurlijk ook een mooi nagellakje op! Toen zijn we de film Kung Fu Panda 2 gaan kijken met cola en popcorn erbij. Zij een superleuke avond, en stiekem hebben wij er ook wel van genoten, haha. Afgelopen weekend gingen we toch maar weer een nieuwe poging doen om lekker bij te kleuren en te zwemmen. Het was heerlijk weer geweest donderdag en we hebben nog heel wat vrije dagen over, dus besloten we om vrijdag een dagje vrij te nemen! Deze keer de zonnebrand niet vergeten, dus heerlijk van de zon kunnen genieten. Aan’t einde van de middag kwam Babra ook en hebben we gezellig weer wat gegeten bij het zwembad. Daarna zijn we met haar meegegaan naar een vriendin thuis waar we die nacht zouden slapen. We hadden een lekker flesje wijn meegenomen, en hebben er een lekker meidenavondje van gemaakt. Nagels lakken, haren stijlen, foto’s maken, enz. Vonden ze super leuk om een keer te doen, want meestal laten ze zulke dingen hier in een salon doen. Als het in Nederland dezelfde prijs had zouden wij dat ook doen denk ik, haha ;) Later kwamen er nog andere mensen bij en zijn we nog wat gaan drinken in Kampala. We kwamen weer heel veel bekenden tegen, en ook weer leuke nieuwe mensen leren kennen :) Super gezellig! Toen we de volgende dag wakker werden zijn we rond de middag bij restaurant Casablanca gaan eten met z’n 4tjes. Babra en Hamida (vriendin waar we sliepen) namen Ethiopisch eten, maar dat vonden wij toch een beetje eng op een nuchtere maag. Achteraf zag het er toch wel heel lekker uit, dus we gaan zeker nog een keer terug om dat te proeven! Het was zo gezellig dat we met z’n allen maar besloten dat we nog een nachtje zouden blijven slapen. De volgende dag was het ook Babra’s verjaardag, dus zaterdag zijn we lekker uit eten geweest bij restaurant BodaBoda in Garden City. We hebben ook een wok ontdekt!!! Die was helaas al gesloten, maar daar gaan we zeker van het weekend even buurten :) Daarna weer gezellig wat gaan drinken en ’s nachts bij Hamida thuis blijven slapen. De volgende dag waren we er eigenlijk wel weer aan toe om lekker naar ons eigen huisje te gaan met ons eigen bed, dus we gingen een beetje op tijd weg. Eerst nog een broodje gezond gehaald bij de Nederlandse bakker BROOD, heerlijk! We hadden er zeker geen spijt van dat we een extra dagje vrij genomen hadden, want het was weer een super geslaagd weekend :)

Intussen zijn we hard bezig om onze stageverslagen af te ronden, want die moeten eind deze week al ingeleverd worden. We moeten nog 2,5 week stage lopen en dan zitten we aan onze uren, dus ook alle opdrachten moeten we nu afronden. Dat geeft soms wel een beetje stress, haha. We hebben onze tickets wel verlengd omdat we het niet bepaald erg vinden om nog wat langer te genieten hier, en dan kunnen we ook bij de bruiloft van John&Remmie zijn! Die gaan 29 juni trouwen :) We hopen trouwens dat de post een beetje opschiet, want we horen van iedereen dat er kaartjes en brieven onderweg zijn maar ze zijn nog niet aangekomen.. In ieder geval bedankt ervoor, en wij blijven nog even afwachten en hopen dat ze goed aankomen! :)

De foto's komen morgen, want we gaan nu even een filmpje kijken!

Liefss,
Mies en Annemaaik

hannah

kwist niet dat het tijdsverschil zo grootwas..... :):) bij ons is't nog mei ;) maar een leuk verhaal weer. en dat langer blijven had ik ook gedaan denk ik. lekker nog ff genieten!! succes met de stageverslagen!! enne... schiet maar op met die film, want ik wil foto's kijken:)

Jeanine

eten, logeren, uit eten, feestje, logeren nog een keer uit eten, zonnen, eten, ...........o ja nog een verslagje maken ook.
tsssssss, dat noemen ze tegenwoordig stage.

Heeeeeerlijk meiden, geniet er maar van! Voor je t weet zit je weer aan de aardappels en bloemkool......wordt je wakker in je eigen kamer (waarvan je nog niet eens weet hoe t is om daar te slapen) en ben je weer aan t vakken vullen bij de Ah, whaaaaaaahaha ;-)

Peter de Kubber

Beste meiden/dames,
Volgens mij komen jullie pas rond december weer terug naar het koude Nederland, groot gelijk, de stroom van nieuwe ervaringen en indrukken kent nog steeds geen einde. Bedankt weer voor de prachtige verhalen.

In het Zeeuwse grijpt de lente om haar heen, langzaam gaat het hier weer naar de zomer toe. Echter het staat niet in verhouding tot het super weer waar jullie van genieten.
Jullie klasgenoten zitten op een houtje te bijten en hard te zwoegen, terwijl jullie van alles een feestje maken, goedzo.

Kortom: jullie hebben de zaken beter aangepakt.

Groeten van Peter de Kubber

Oma

Hallo meiden, Zijn jullie door het vele feesten niet een beetje van slag? Of waren jullie nog niet goed uitgeslapen? Julie genieten enorm als ik zo de verslagen lees. Groot gelijk, zo lang je daar bent moet je het er van nemen. Hier wil de zon het nog wel eens af laten weten.

annelotte

Hoi AM en Mies,

Aaaah jaloers:)
echt een fijne stage lijkt me!
Stuur anders eventjes wat temperatuur hierheen.
Ook lekker lang weekend?
xxxxxxxx

Greetje de Graaf

Hoi meiden,

Weer enorm genoten van jullie reisverslag. En net als de meeste van de lezers denk ik: wat zal dat weer wennen worden in ons kikkerlandje! We hebben dan nu wel een zonnetje, maar de jas moet nog steeds aan. Da's bij jullie wel even anders.

Aan de andere kant denk ik dat het ook weer heerlijk voor jullie zal zijn om eind volgende maand naar huis te komen en je oude leventje weer op te pakken. Echter, de herinneringen nemen jullie mee en die kunnen je nooit meer afgenomen worden. Komt er dus eens heimwee om de hoek kijken, dan hebben jullie nog altijd een schat aan fotomateriaal! Ik verheug me ook op jullie stageverslagen. Hoewel het soms misschien is of er wel altijd feest en uitjes zijn tijdens jullie stage, weet ik dat jullie ook enorm veel dingen hebben opgepakt en dat er wel degelijk hard gewerkt is.
Voor nu weer groetjes vanaf het ZEP in Middelburg van Greetje

opa kapaan

zoals gewoonlijk weer genoten van jullie belevenissen. zo af en toe doet het mij denken aan mijn tijd vele jaren geleden toen ik op curacao vertoefde. geniet er maar van zolang het nog kan. ikzelf ben nog steeds beperkt in mijn bewegingen. vanmiddag weer naar de chirurg. zien dan wel weer verder.
groetjes van opa kapaan en uiteraard ook van oma

Oma

Veel liefs van Oma, Was heel verrast met het telefoontje Anne-Maaike, echt heel fijn je stem weer te horen, geniet nog van jullie verblijf daar en ik hoop dat er voldoende ervaringen zijn om een keuze te maken voor de toekomst.

Daphne

hoihoi

leuk al die gezellige uitjes
ik wil dat ook :)
maar dan moet ik nog een paar jaartjes wachten
haha :p

Xx Daphne