michelleannemaaike.reismee.nl

Een heerlijke vakantie op Zanzibar!

Hey allemaal,

Jaja, de vakantiegangers zijn weer terug! Dus hier komt dan het beloofde Zanzibar-blog voor jullie :)

Zaterdag 9 juni waren we rond half 6 's morgens al uit bed. De laatste spulletjes ingepakt en om precies 7.00 uur stond onze taxichauffeur Emmanuel voor de deur! We waren alleen 1 best wel belangrijk dingetje vergeten te regelen; geld! In Zanzibar betaal je met Tanzaniaanse shillings, dollars of euro's. En natuurlijk hebben we dat allemaal niet echt op zak hier in Uganda.. Gelukkig konden we nog wat geld van papa lenen. 's Morgens vroeg allemaal wisselkantoors langsgereden, en gelukkig vonden we er eentje die open was! Konden we toch alvast wat geld regelen voor de visums en hotels, wel zo handig :) haha. Op het vliegveld moesten we een paar uurtjes wachten die heeel lang duurden voor ons. Maar toen kwamen we na twee tussenlandingen in Kilimanjaro en Dar Es Salaam toch eindelijk aan in Zanzibar! Helaas kwam de taxi die geregeld zou worden door de mensen van onze eerste verblijfplaats niet opdagen dus hebben we zelf maar een taxi geregeld die de plek gelukkig kende. Toen we aankwamen bij de Baby Bush Lodge gingen we eerst onze koffers wegzetten en betalen. Er werd nog even geprobeerd om ons 1/3 van de prijs meer te laten betalen, maar gelukkig hadden we alle prijzen van tevoren zelf al uitgerekend in dollars, euro's en Tanzaniaanse shillings. Daarna van heerlijke pizza's genoten. Daar moesten we wel eerst een uurtje op wachten, maar intussen waren we al gezellig in gesprek geraakt met de Lauren, Scott, Ole en Mike die op dat moment in de Baby Bush Lodge verbleven. Die kwamen uit Zuid-Afrika, Kenia, Noorwegen en Hong Kong, maar het waren allemaal Engelsen en Amerikanen haha. Gezellig gekletst, pizza gegeten en daarna heel erg moe ons bed in gedoken. De volgende dag zagen we voor het eerst het super mooie strand en de felblauwe zee. Toen we aankwamen was het al donker, dus konden we alleen de golven horen. We hebben eerst een rondje gelopen, en zijn daarna lekker op het strand gaan liggen bakken en een duik in de super mooie zee genomen! Tussen de middag gingen we met Scott en Lauren seafood en kip eten bij een klein restaurantje een stuk verder aan het strand. Helaas was kip in dezelfde olie als de vis gebakken, dus smaakte die ook meer naar vis dan kip. Verder hebben we nog een soort van inktvis gegeten, was best lekker! :) Er kwam steeds meer op tafel, dus we gingen met ons buikje rond gegeten weer terug naar ons ‘eigen' strand. Het voelde ook echt als ‘ons' strand, want we hadden het helemaal voor onszelf! Dat is toch wel een groot voordeel van low season, dat niet het hele strand vol ligt met toeristen. 's Middags weer lekker op het strand gelegen en gezwommen. De volgende dag zijn we met Ole op een dolfijnentrip gegaan. We gingen met een bootje de zee op om te kijken waar de dolfijnen waren. Toen we die eenmaal gevonden hadden mochten we met duikbril, snorkel en flippers het water in springen om er tussen te zwemmen/snorkelen. Het was écht heeeel erg gaaf om te doen! Op zulke momenten baal je dat je geen foto's onder water kan maken, want we hadden het graag aan jullie laten zien! Daarna zijn we met Ole naar Stone Town gegaan waar we even later ook met Mike afspraken. Gezellig wat gegeten met uitzicht over de mooie zee en rond gelopen in dit super mooie, oude en gezellige stadje :) Kruidenmarkten, vismarkten en heel erg veel kleine straatjes.. De volgende dag lekker op het gemakje opgestaan en ontbeten. Daarna met een paar tijdschriften op de heerlijke lounge-banken gekropen want het was best bewolkt. Ole en Scott waren 's morgens vroeg al vertrokken, en later op de dag gingen ook Scott en Lauren. Toen hadden we dus het rijk voor ons alleen! Elke dag als het eb was kwam er een zandbank vrij te liggen in de zee. Daar zijn we naartoe gaan en hebben we lekker van het zonnetje en de zee genoten :) Woensdag hadden we zin om weer iets actievers te doen dan op het strand liggen, dus hadden we een snorkeltrip geregeld naar schijnbaar 1 van de mooiste snorkelgebieden van Zanzibar. Eerst een half uurtje met een bootje naar het goede eiland gevaren, en daar weer met snorkelspullen in het water gesprongen. En mooi was het zeker!!! Allerlei soorten vissen in felle kleurtjes, waterslangen, zeesterren in verschillende kleuren.. Heel gaaf :) Toen het bootje ons had teruggebracht naar het strand besloten we even lekker op te drogen in de zon en waren we allebei in slaap gevallen, haha. Tsja, vakantie, zon, strand en het geluid van de zee op de achtergrond; dan gaat het snel! 's Middags besloten we nog wat foto's te gaan maken op het strand. Helaas waren we een beetje laat en werd het al veel te snel donker. Maar toch nog wat mooie foto's kunnen maken gelukkig. Donderdag hebben we lekker uitgeslapen. Om 11 uur werden we door de taxi opgehaald om naar ons hotel in Stone Town te gaan voor de laatste twee nachten op Zanzibar. Het hotel lag lekker centraal en zag er ook netjes uit. De managers van dat hotel waren ook Nederlanders, was wel handig om wat informatie te krijgen over de buurt en trips die er te doen waren. We zijn meteen even langs een reisbureautje gegaan om een dagtrip voor de volgende dag te regelen en om onze terugvlucht te laten bevestigen. Daarna lekker Stone Town in gegaan om souvenirs te shoppen en lekker door de straatjes te slenteren. Toen het wel érg warm werd 's middags hebben we lekker gelunched en zijn daar nog een tijdje blijven hangen. Aan het einde van de middag hebben we een heerlijk ijsje gehaald bij restaurant Amore Mio. Daar hadden ze ook Wi-Fi dus konden we lekker even bijpraten met mensen en email lezen :) Daarna hebben we allebei een french manicure laten doen bij een spa. In het begin hadden we echt verschrikkelijk de slappe lach, want de medewerkers in die salon fluisterden allemaal heel zachtjes met elkaar. Ze wilden ons waarschijnlijk niet storen bij het ontspannen, haha. Elke avond is er in Stone Town een grote etensmarkt. Daar zijn we naartoe gegaan voor ons avondeten. Verschillende spiesjes gekocht, knoflookbrood en een verse minipizza. Op die markt kwamen we ook nog wat Belgs sprekende mensen tegen, ik weet niet precies waar ze vandaag kwamen eigenlijk. Daar hebben we nog gezellig wat tijd mee doorgebracht en daarna terug richting ons hotel. Voor de volgende dag hadden we een dagtrip naar Prison Island + snorkelen geboekt. Na een heerlijk ontbijtje werden we om 9 uur opgehaald door onze gids. Eerst even snorkelspullen geregeld en toen met het bootje richting Prison Island. Dat is een eiland waar heel veel schildpadden leven, van mega grote tot hele kleintjes. Je mocht er gewoon tussen lopen en ze aanraken. De gids liet zien hoe je de nekken kon masseren, haha. Daar een tijdje rondgelopen en foto's gemaakt. Daarna voor het eiland gesnorkeld. Helaas hadden we deze keer geen wetsuit aan en werden we helemaal gek van de kwallen die overal tegen ons aankwamen. Het was echt heel mooi, maar langer dan 20 minuten in het water hielden we het echt niet uit. Toen we terugkwamen in Stone Town hebben we lekker even liggen bakken op het strand, maar wat wás het heet! Ik denk wel boven de 35 °C. Toen zijn we dus maar weer richting Amore Mio gegaan voor een heerlijk ijsje en een panini. Toen vonden we het wel tijd voor een frisse douche dus richting het hotel gegaan. Amore Mio heeft goede klanten aan ons gehad die 2 dagen in Stone Town, want 's avonds gingen we daar weer al naartoe. We hadden de vorige keer heer-lijke pizza's langs zien komen en die wilden we ook wel eens uitproberen! 's Avonds de koffers ingepakt, want onze vakantie zat er alweer bijna op. Het was echt super leuk op Zanzibar, maar stiekem verlangden we ook al wel weer terug naar Kampala :) We moesten rond half 6 's morgens al opstaan omdat de taxi ons half 7 al naar het vliegveld zou brengen. Gelukkig hoefden we daar nergens in de rij te staan zoals op Schiphol en Entebbe Airport. We konden meteen doorlopen en hoefden ook maar heel kort te wachten. Van Zanzibar naar Dar Es Salaam zaten we maar met 8 mensen in het vliegtuig! Daarna nog een tussenlanding in Kilimanjaro en toen waren we rond half 2 eindelijk weer in Uganda :) Helaas had Emmanuel problemen met zn auto en moesten we nog dik een uur wachten voordat die ons op kwam halen. Half 5 waren we weer op de farm. Die avond maar lekker thuis gebleven met een filmpje.

Intussen zijn hebben we er alweer 3 werkdagen opzitten. Nog twee te gaan en dan kunnen we officieel van ons laatste vrije weekje gaan genieten! Het programma zit overvol, dat wel. We willen nog super veel dingen doen en zo heel veel tijd hebben we niet meer over, haha. Maarja, intussen weten we hoe we planningen moeten maken dus dat gaat vast goedkomen :) Morgenmiddag na werktijd hebben onze collega's een afscheids-korbal-toernooi voor ons georganiseerd. En het bedrijf sponsort een geit voor het winnende team, haha. Hopelijk hoeven wij er niet van mee te eten als ze hem gaan slachten, maar ik ben bang dat we daar niet onder uitkomen als ze hem dezelfde avond nog slachten. O ja! Vandaag kregen we weer post. Heeeeel leuk!! Bedankt familie Wisse, Thamara, Melanie en Cees & Jeanine. En de tekeningen waren ook heel mooi hoor Brandon en Silvana. Ze hangen al op in Anne-Maaike's kamer :) En intussen hebben we ook allebei ingeschreven voor een vervolgopleiding op het HBO! Anne-Maaike gaat Verpleegkunde studeren en Michelle International Business and Languages, allebei op de HZ. Nou.. we weten niet of er nog een blog komt voordat we thuis zijn, want we gaan een druk weekje tegemoet! Wie weet zetten we er af en toe nog wat foto's op voor jullie tussendoor :) We zullen nu is wat mooie foto's van Zanzibar voor jullie uitzoeken!

Liefs,

Mies en Annemaaik

Melanie

Wouwie echt n droomvakantie hebben jullie gehad;) maar nu mogen je wel weer naar huis komen haha xx

Daphne

heey

ow wat ben ik jaloers :)
met ide dolfijnen zwemmen enzo....

Xx Daphne

Jeanine

Kom maar op met die foto's ben eeeeeeeeeerg benieuwd.
gaaf dat de post eindelijk toch nog is aangekomen. Ze hadden zo hun best gedaan op de tekeningen.

@Anne-maaike: vandaag op de Graaf Jan meegeoefend voor de eindmusical. Lachen joh. Daph heeft me gevraagd om de liedjes te begeleiden opde piano.

Mzzl

heleen/olivier/frank

wow, in een half jaar tijd heb je al meer gedaan dan ik m'n hele leven al zou willen doen. Wordt dat niet saai, een HBO-opleiding gewoon in Vlissingen?

Veel plezier en succes de laatste weken

opa kapaan

wat een fantastische belevenissen weer. heb er weer van genoten. het zal straks wel weer een hele omschakeling worden. maar ook dat went weer. nu tot spoedig ziens en alvast een behouden thuiskomst.

Greetje de Graaf

Hoi meiden,

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad en wat een prachtige foto's zijn er gemaakt. Met name die met de schildpadden en de dolfijnen zijn om in te lijsten! Ook kreeg ik tijdens het lezen van dit blog, een onbedaarlijke honger. Al die heerlijkheden die jullie opsommen is wel even wat anders dat een Hollandse boterham met pindakaas...hoewel ik toch even iets weg zou moeten slikken als ik zo'n visje op m'n bordje kreeg! Geniet nog lekker van de komende week, en nogmaals veel plezier op de bruiloft van jullie collega. Zie er echt naar uit om jullie volgende week woensdag weer in levende lijve te zien, dus ook alvast een hele goeie terugreis gewenst.

Groetjes van Greetje