michelleannemaaike.reismee.nl

Koninginnedag in Kampala

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, dus we zullen is goed na moeten denken wat we kunnen vertellen over die 2 weekjes.. Vorig weekend waren we bij de Nederlandse bakker om brood geweest, en gingen we lekker uit eten bij restaurant BodaBoda in Garden City. We hadden ons helemaal verheugd op de lekkere toetjes die op de kaart stonden, maar we kregen te horen dat ze die dag alleen fruit hadden. Toen besloten we maar om ergens anders nog iets lekkers te halen. Van verschillende mensen hadden we al gehoord dat MishMash een gezellige plek was, dus toen gingen we daar maar eens kijken! Een toetje hadden we niet meer genomen, maar ze hadden wel lekkere drankjes dus toen zijn we daar ook nog een hele tijd blijven hangen. Na een tijdje zagen we Babra met een vriendin binnenkomen. We hadden Babra leren kennen toen we bij Wilco en Keila gingen slapen. Die vroeg of we nog zin hadden om wat leuks te gaan doen. Dat vonden wij eigenlijk wel een goed plan, maar we hadden natuurlijk tassen bij en brood en we hadden ook niet zo'n zin om nog heel laat helemaal terug naar de farm te gaan met de taxi. Maar daar had ze al een oplossing voor; dan bleven we gewoon gezellig bij haar slapen! Het was nog een heel gezellig avondje geworden, en we waren ook nog een Nederlander tegen gekomen waar we nog een tijd mee gepraat hebben. Toen we de volgende ochtend bij Babra thuis wakker werden ging haar huisgenoot een heerlijk ontbijtje voor ons klaarmaken! Nou.. wij hebben genoten :) We waren van plan om een beetje op tijd boodschappen te doen en naar huis te gaan, maar het regende echt ontzettend hard. Uiteindelijk hebben we maar een taxi genomen in plaats van een bodaboda. Zo zie je maar, dat het weekend hier soms heel anders loopt dan dat je gepland had! Het is wel leuk dat we nu ook meer mensen (leren) kennen buiten het bedrijf om.

Van de week kwam er weer post uit Nederland! Een kaartje voor Annemaaik van familie Poortvliet. Bedankt, echt heel leuk :) Woensdag kwamen papa en Peter ook weer terug uit Nederland. Weer lekker wat spulletjes uit Nederland gekregen en heeeerlijke stroopwafels, roze koeken, kaas en rookworst! Mama, Marlin en Opa en Oma van Eijzeren ook bedankt voor de kaartjes en de brief :) Altijd leuk om wat vanuit Nederland te horen! We hebben afgelopen week ook veel filmpjes gemaakt voor de nieuwe bedrijfsvideo die we aan het maken zijn. De film zal door de nieuwe medewerkers bekeken worden zodat ze weten wat het doel van het bedrijf is en wat er met de stekjes gebeurd. We volgen zegmaar de weg van het stekje vanaf dat het geplukt word totdat het als bloem bij de consument thuis staat. Er zit natuurlijk best wat tijd in om zo'n film te maken, en het is sowieso een uitdaging omdat we allebei nog nooit zoiets gedaan hebben.

Dit weekend zijn we weer terug geweest naar de kinderen in Mengo. Was zoals altijd weer super gezellig! Veel foto's en filmpjes gemaakt, ge-lummeld en gebasketbald. Ook heeft Annemaaik d'r haar nog in laten vlechten. Rachel, een collega van de clinic, had ons meegenomen naar de salon waar zij altijd d'r haar laat doen. Toen na 3 kwartier wachten eindelijk de goede kapster op kwam dagen heeft Annemaaik dik 5 uur in een plastic stoeltje gezeten terwijl er 2 kapster aan het vlechten waren. Het duurde op den duur wel érg lang, en we waren blij toen ze eindelijk klaar waren! We hoorden dat het de eerste dagen nog wel best pijn kan doen, maar hopelijk is dat snel over.. Op Koninginnedag wordt er altijd iets geregeld voor de Nederlanders in Uganda. Gisteravond zijn we met Peter&Sylvia, Bas&Anja en papa naar Kampala gegaan om ook Koninginnedag te gaan vieren. Het was best raar om ineens weer iedereen Nederlands te horen praten en er was een man met gitaar die allemaal typisch Nederlandse liedjes zong. En niet te vergeten de kaas, bitterballen, frikadelletjes en rookworst! We kwamen ook nog een paar bekenden tegen van het kamperen en Wilco&Keila en Remmie waren er ook. Vandaag was het eigenlijk een public holiday maar wij zijn toch gaan werken vanaf 11.00 uur. Toch wel lekker om op het einde nog wat vrije dagen over te hebben! Nou.. geniet allemaal van de meivakantie en we zien de reacties wel weer komen ;)

Liefs,

Mies & Annemaaik

Jeanine

5 uur?!!! Mi mama. Heb je er gelijk een massage achteraan gekregen? je had toch wel een houten kont zeker?

Wij hebben gisteren ook zowaar iets aan koninginnedag gedaan. Op de fiets naar het centrum van Goes. Over de vrijmarkt geslenterd, Bran een skatebord gekocht en Sil een paar boekjes. Bran heeft mocht ook nog achter het stuur van een brandweerwagen met een helm op. Hij was er helemaal van onder de indruk.
Het was heerlijk weer dus daarna eindelijk de barbecue maar weer eens aangestoken. Mjammie. Ook nog geEzeld met opa en oma. Als je weer terug bent moeten we je dat echt eens leren AM. Echt een HEEL erg leuk kaartspel.

Dikke knuf voor jou en uiteraard ook een groet voor Mies.
Doeiiii

Jeanine

Hm, je moet ook altijd eerst controleren voor je iets verstuurd he. Er staat een woordje teveel (heeft) en niet die brandweerwagen maar Brandon had die helm op. Afijn, je zal t wel gesnapt hebben ;-)

Melanie

Annemaaik je moet nogs fotootje maken van je ingevlochten haar, ben wel benieuwd! heel veel plezier nog verder allebei:) liefsss

Hannah

wat een belevenissen! super! xxx

opa kapaan

een wat late reactie van mij, maar dat komt omdat ik niet iedere dag boven achter de computer zit. ik mis nu toch wel een laptop. het was weer een prachtig verhaal om te lezen. mooi om later met al die andere verhalen en foto's te bundelen. met mijzelf is het minder. de operatie aan de hiel in niet geslaagd en ik ben weer helemaal bij af. erger nog het is slechter. 2x per dag komt de thuis zorg een behoorlijke wond behandelen. het ziet er niet uit. oma vertrouwt geen enkele dokter meer. het gaat in ieder geval wel lang duren. a.s. maadag weer naar het ziekenhuis. ik ben wel wat mobieler omdat het gips eraf is en ik op mijn voorvoet wel wat mag steunen. we houden jullie op de hoogte. dag meiden liefs van opa en oma kapaan

Mary Theesing

Dag meiden, wat een verhalen en mooie foto's weer. Ik zie dat jullie het naar je zin hebben en dat het goed bevalt, stage lopen in het Afrikaanse. Hier is het gelukkig een beetje goed weer geweest in de meivakantie en ik heb dan ook lekker gekampeerd in Limburg. De klasgenoten hebben nu ook allemaal examen gedaan, dus vanaf morgen veel werk met nakijken enz. Geniet van jullie resterende tijd en ik hoop jullie weer te zien met de diploma uitreiking.
Groetjes, Mary Theesing

hannah

jaaaaa ik wil weer een nieuw berichtje!!!!!