michelleannemaaike.reismee.nl

Eerste dagen in Uganda

Hey allemaal,

Het is hier intussen half 11 UG tijd. Eindelijk werkt het internet min of meer dus hier komt dan ons eerste verhaaltje vanuit Uganda! Gisteren zijn we naar Schiphol gebracht door familie en ook Larissa kwam ons nog even uitzwaaien :D De vlucht vertrok iets later omdat er eerst sneeuw en ijs van de vleugels moest worden gehaald. Verder is het allemaal volgens planning gegaan en na een tussenlanding in Rwanda kwamen we om ongeveer 22.20u (UG tijd) aan in Entebbe, Uganda. Gelukkig kregen we zonder problemen een visum en onze koffers konden we ook snel vinden. We werden in Entebbe opgehaald door Stephen (taxichauffeur) en Ronny. Het was al donker toen we naar de farm reden maar toch hebben we nog heel wat van het straatbeeld kunnen zien :D Om 01.00u kwamen we aan op de farm waar we werden opgewacht door Bas (onze stagebegeleider) en zijn vrouw Anja. We hebben daar eerst kennisgemaakt en even wat gedronken. Toen we in ons huisje waren hebben we eerst de koffers al een eindje uitgepakt en het huis schoongemaakt. Voor we het wisten was het 03.45u maar de volgende dag mochten we heerlijk uitslapen en bijkomen van de reis! Ondanks een huilend kindje in het huisje naast ons hebben we toch heerlijk geslapen de eerste nacht hier.

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en de koffers verder uitgepakt. Daarna hebben we een rondleiding over het bedrijf gehad waarbij we ook meteen werden voorgesteld aan de managers en supervisors. We hebben overal wat gekletst en nog een tijdje met Bas en Anja over Uganda gepraat. Het instellen van het internet op Anne-Maaike's laptop wilde nog niet gelijk lukken, maar dat word binnen een paar dagen opgelost. Het is hier overdag in de 30 graden dus alles gaat op het gemakje :D Morgen gaan we naar Kampala met Anja om boodschappen te doen en wta rond te kijken in het winkelcentrum Garden City. 's Morgens horen we van Bas nog wat onze taken worden voor de komende tijd hier in Uganda.

Binnenkort volgt er weer een nieuw verhaaltje voor jullie :D

Liefs,
Michelle & Anne-Maaike