michelleannemaaike.reismee.nl

Einde van ons eerste weekje in Uganda

Hoi iedereen!

Hier weer een verhaaltje vanaf onze veranda. Heeeerlijk in het zonnetje met 35 graden, terwijl jullie in de sneeuw zitten met -5. Maar dat kan ook leuk zijn natuurlijk :p

We hebben alweer 2 stagedagen achter de rug. Mies moet meehelpen in de store van het bedrijf en ik zit achter de balie in de clinic. Ik moet een overzicht maken van alle medicijnen die er per maand gegeven worden aan de patiënten en die per maand gekocht worden. Mies moet precies hetzelfde doen, maar dan van de 100-200 meest gebruikte artikelen. Een andere taak van ons is om alle papieren en waarschuwingsbordjes met teksten in verschillende talen te vervangen voor bordjes met pictogrammen, zodat het voor iedereen duidelijk is.

Het koken hier is ook nog een verhaal apart. Afgelopen donderdag hadden we gekookt en een half uur later kwam er rook uit het gasstel. Dus we hadden al een beetje ies van; dit klopt niet. Gister wilden we gaan koken, maar er kwam een grote steekvlam vanonder het gasstel. Wij gillen natuurlijk :p en de buurman kwam ook meteen kijken wat er aan de hand was, haha. Gelukkig viel het mee, maar we durfden het gasstel niet meer te gebruiken. Hopelijk hebben we maanden een nieuwe, want nu moeten we het doen met 1 pitje op een elektrisch kookplaatje.

Vandaag zijn we naar Kampala geweest. We zijn eerst lekker uit eten geweest voor € 10,00 p.p. en daarna hebben we boodschappen gedaan in Nakumatt Oasis. Dat is een winkelcentrum hier dat 24 uur per dag open is. Gelukkig kwam er vandaag wel geld uit de muur, want de vorige keer dat we wilden pinnen was de bank leeg. Tsja, dat kan hier allemaal :p

Omdat we op ons eerste blog geen foto's konden uploaden hebben we nu vooreen blog op reismee.nl gekozen. We zullen jullie allemaal aan deze mailinglist toevoegen, dan krijgen jullie voortaan van reismee.nl eenmailtje alswe iets nieuws gepost hebben :D

Liefs,
Anne-Maaike & Michelle

Reacties

Reacties

Corné

Heyaa, ben blij dat alles goed gaat daar....geen geld uit de muur, koken op een plaatje, lijkt net kamperen.... haha goed bezig meiden! en dan ook nog eens een winkelcentrum dat 24/7 open is, ik begin een beetje jaloers te worden :-))

Afijn...ik ga de schaatsen eens uit het vet halen.

Have fun!!

gr. c

opa kapaan

heerlijk om te lezen. het is hier veel meer dan -5. berekoud dus. alhoewel nog ver weg ik verheug me al op het feit dat anne-maaike straks voor oma en opa een heerlijke maaltijd gaat bereiden, want het koken heeft ze dan wel onder de knie. tot horens maar weer
gr.opa en oma

Oma van der Weijde

Hoi Meiden. Hardstikke goed van jullie om een nieuwe site te openen met foto's. Schaatsen is voor mij verleden tijd. Heel, heelheel veel plezier en ervaringen. Ga zo door Gr Oma

Oma van der Weijde

Jullie huisje ziet er leuk uit. Wat is dat voor lekkers op de foto?????

peter de kubber

Beste meiden,

Heerlijke verhalen, daar geniet ik van.
Zo zie je maar weer dat voor ieder probleem een oplossing is.
Meatless meatballs: dit klinkt als een super reclame slogan!

Jullie klinken zeer opgewekt, inderdaad in Nederland schaatst vandaag bijna iedereen; het is ook wel erg mooi om alles te aangekleed zien te zien met een witte jas.


Met vriendeli9jke groeten van Peter de Kubber

Liseth

Superleuk om weer iets te horen! Ik denk heel veel aan jullie

Danielle (albert heijn)

Mzungu how are you? Jullie eerste stageweek zit erop. Als je daar zit gaat alles zo snel. Kampala is echt heel anders he. Met koninginnedag is het bij de nederlandse ambassade in Kampala groot feest met een super afterparty die ik wel aanraad ahah. Meiden ik ben ontzettend jaloers en zou ook zo weer terug willen! Ik blijf jullie avonturen zeker volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!