michelleannemaaike.reismee.nl

Hi Mzungu's

Hi Mzungu's (blanken),

Afgelopen weekhebben we weer een weekje stage gehad. Het was nog steeds een beetje te rustig naar onze zin maar vanafmorgen krijgen we er gelukkig een paar leuke, grote opdrachten bij. Binnenkort gaan er 3 Ugandese medewerkers voor een week naar Nederland en wij mogen de hele reis incl. visa, programma's en accommodaties organiseren. Wij zijn super blij met deze opdracht omdat we het echt een uitdaging vinden. Verder blijft het wennen dat veel werknemers na onze 1,5 week op de farm nog steeds alles uit hun handen laten vallen en stoppen met werken om ons te bekijken als we langslopen. Hopelijk blijft dat niet 5 maanden lang zo, haha.

Afgelopen week kwam Michelle's vader weer voor werk naar Uganda, en hij had een hele koffer speelgoed en oude kleding meegenomen uit Nederland. Het speelgoed hebben we uitgedeeld aan de kindjes van de daycare op het bedrijf. Eerst waren ze een beetje bang van ons vanwege ons blanke huidje en de blonde haren, maar met het speelgoed was dat zo over! We hebben ook wat foto's gemaakt tijdens het uitdelen en die kunnen jullie ook op ons blog vinden.

Gister zijn we bij een andere supermarkt boodschappen gaan doen, maar dat viel een beetje tegen want ze hadden veel groenten niet zoals paprika, prei en komkommer. En aangezien we dat elke dag eten moeten we nu iets anders verzinnen. Maar we zullen het weekje vast wel goed doorkomen, want we hebben heel veel heerlijk fruit gekocht :)Gisteravond zijn we naar Kabubbu geweest, waar Michelle's vader overnacht nu wij in het guesthouse op het bedrijf zitten. Daar hebben we een lokaal gerecht gegeten. Kip klaargemaakt in bananenbladeren met matoke (soort banaan), rijst en aardappels. Ook hiervan kunnen jullie een foto terugvinden op ons blog. Het smaakte trouwens beter dan dat het eruit ziet, haha. Als toetje kregen we nog ananas en een wijntje.

Vandaag gaan we naar Cassia Lodge om een dagje lekker te ontspannen bij het zwembad. Het is al de hele week bloedheet dus we zijn blij dat we even af kunnen koelen. Op het bedrijf passen we ons natuurlijk aan qua kleding en dat is soms best wel warm, dus we zijn blij dat we weer even lekker westers in bikini kunnen zonnen :) Anders komen we natuurlijk net zo wit terug als dat we weggingen en dat is niet de bedoeling, haha.

Afgelopen week zijn we er ook achter gekomen dat Anne-Maaike's ouders wat vroeger komen dan gepland was om met ons op safari te gaan. Het moest eigelijk een verrassing blijven, maar iedereen deed zo vaag en verdacht dat we er uiteindelijk toch achter zijn gekomen. Ze vliegen 7 maart naar hier en overnachten ook in Kabubbu. We gaan van 10 t/m 14 maart op safari naar het park Murchison Falls.

We gaan nog even wat foto's proberen toe te voegen op ons blog, en binnenkort horen jullie weer meer van ons :)

Liefs,
Michelle & Anne-Maaike

opa kapaan

oma kijkt over mijn schouder nu mee. als we dit weer lezen zouden we zo met jullie willen ruilen. ik heb de indruk dat jullie je geen moment vervelen. hier blijft het beeeeeeerrrrrrrrrre koud. afgelopen week druk bezig geweest in het nieuwe huis. je krijgt een fantastische mooie kamer anne-maaike.
geniet en veel plezier nog.
gr.opa kapaan

Nathalie

Heeey meiden,

Super leuk om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben. Echt grappig om te horen dat de mense zo naar jullie kijken... Ben wel jaloers op jullie hoor dat je naar de kinderen ben gwst ik wil dat ook zo graag maar moet dat nog zien te regelen hahaha :)
Zijn de vergaderingen moeilijk Maaik?
Heeeel veel plezier daar en geniet van het weertje daar.
xx

Mary Theesing

Dag dames, Weer een leuk verhaal en mooie foto's. Ik blijf jullie volgen. Even een hoera, want jullie hebben de examenprojecten behaald. Ik wilde jullie dat even zo snel mogelijk laten weten.

Fam. Koops

Hoi dames,
We lezen met veel plezier jullie verhalen. Leuk om zo te volgen wat jullie allemaal meemaken!
Daphne en Olaf hebben vannacht bij ons gelogeerd, gezellig hoor!
Groetjes en nog veel plezier!
Edwin, Diana, Sanne, Thijs en natuurlijk ook van Olaf en Daphne!