michelleannemaaike.reismee.nl

Tropische regenbuien en een valentijns concert

Hoi allemaal :)

We hebben weer bijna een stage-weekje achter de rug en het gaat steeds beter op het werk. We hebben gister een gesprek gehad met onze stagebegeleider en toen hebben wewat nieuwe taken gekregen en sommige opdrachten zijn groter/uigebreider geworden.

Dinsdag zijn we 's avonds naar een valentines concert geweest van de zus van Remmie. Dat is de vriendin van John, een Nederlandse collega die hier ook op het bedrijf woont. Eerst moesten we nog twee uur wachten totdat het begon, en dat is best lang als je op een plastic stoeltje zit. Rond half 10 begon het eindelijk. Eerst kwamen er nog heel wat andere zangers/zangeressen die hier schijnbaar best bekend zijn. Op een gegeven moment kwam er een zanger het publiek in en trok Michelle het podium op. Hij zong een liedje voor haar in het Luganda, dus we snapten er niets van. Anne-Maaike, John en de rest van het publiek kwamen niet meer bij, vooral omdat hij 2 koppen kleiner was dan Michelle die ook nog is hoge hakken aan had die avond, haha. Michelle heeft daar zeker 10 minuten gestaan/gezeten en wist niet meer hoe ze het had. Om het nog hilarischer te maken werd ze na 3 liedjes zo van het podium teruggedragen naar haar plastic stoeltje midden in het publiek. Het duurde wat langer dan we verwacht hadden en waren pas 02.15u thuis. De volgende ochtend hebben we een paar uurtjes gespijbeld en zijn we om 11.00u begonnen.

Nadat we woensdag weer een dagje gewerkt hadden zijn we 's avonds weer in Kabubbu wezen eten met Michelle's vader. Dit keer kregen we chapatti (een soort pannenkoek) met rundvlees en Ierse aardappels. Voor het toetje hadden we jammer genoeg geen tijd meer,want we hadden een afspraak in Gayaza voor een massage. We werden heel hartelijk ontvangen en uitgebreid geknuffeld. Waarschijnlijk omdat ze zo blij was om blanke klanten te ontvangen in haar salonnetje. Die salon was trouwens totaal niet te vergelijken met Nederland. Het was een kamertje van 3 bij 6 meter, met roze geschilderde muren en knipperende kerstversiering. Over de houten massagetafel hadden we nogal onze twijfelswant het wiebelde, piepte en kraakte nogal. Gelukkig lag er wel een matrasje op en zag alles er verder schoon uit. De massage van ongeveer een uur per persoon was trouwens wel heerlijk!

Donderdag zouden we eigenlijk met Peter's moeder naar het weeshuis Mama Jane gaan waar Michelle een paar jaar terug een week is geweest. (Peter is de oprichter van het bedrijf) Jammer genoeg ging dit niet door omdat ze ziek werd. Misschien gaan we dit begin volgende week nog doen, en anders een keertje met zn 2-en. We hebben al een heleboek schriftjes en snoep ingeslagen om daar uit te delen :)

We hopen de komende of volgende week met Anja mee te gaan naar de sloppenwijken waar zij vrijwilligerswerk doet. Vaak gaat ze met de kinderen zingen, knutselen of leest ze een verhaal voor. We hebben uit Nederland nog heel wat kleding meegenomen om uit te delen. We hopen dat we erdaar nog mensen blij mee kunnen maken :)

Dit weekend gaan we weer boodschappen doen en als het lekker weer blijft een zwembad opzoeken. Want deze week heeft het al 2x flink geregend, gehageld en geonweerd, en dat gaat er heel wat harder aan toe dan in Nederland!

We hebben intussen ook Ugandesesimkaarten gekregen, die zullen we meteen even doorgeven. Op onze Nederlandse nummers kijken we niet zo vaak.
Anne-Maaike:+256757777804
Michelle: +256757777806

Dit was het weer voor deze week. We vinden het trouwens superleuk om reacties te krijgen/lezen! :)

Liefs,
Michelle & Anne-Maaike

Reacties

Reacties

elle

fin je het leuk? ik mis je! xxxx elle

roos

ha mies en annemaaik!
zo te lezen hebben je het prima naar jullie zin:D en vast nog lang geen zin om terug te komen of last van heimwee als je zoveel meemaken haha. maargoed dat duurt ook nog wel even. nou mies , je stond wel op de kijk op dat podium waarschijnlijk!;) heel publiek enzo? haha. en je nemen het er zo te lezen wel van he, massages enzo haha. wat btaal je daar nou voor omgerekend in eurotjes daarzo? die onweers buien vond ik maar niks toen ik er zat. dat zijn pas echte knallen he! nou, ik ga nu naar yerseke toe. mies ik heb trouwens mijn diploma op zak. heb donderdag diploma uitreiking gehad en ik heb een scooter gekocht:D ik zal je nog wel foto sturen alsk die heb. een helemaal zwarte peugeot V-clic haha. echt super handig :D ik geniet er van hahah. nou tot horens! en blijf wel verhalen zetten he haha ik kijk er steeds naar uit! liefss roos

annelotte

heey:) haha super grappig, dat michelle dat podium op moest.. zie het al helemaal voor me;) het weer is minder dan, maar temperatuur zal sowieso beter zijn als hier:) mm massage, lekker zeg! nou geniet van jullie weekend! xx

Diana

Hoi meiden

Wat een hoop om mee te maken in een week.
Dan is het hier maar vreselijk saai hoor.
Kon er vorige week nog geschaatst worden is het nu gewoon weer lekker nederlands weer.
Wij vonden het wel super leuk om je even via de skype te zien met Femke haar verjaardag.

Veel plezier en geniet er van
Diana

opa kapaan

heerlijk om jullie belevenissen te lezen. er zullen al heel wat indrukken door jullie zijn opgedaan. geniet er dus maar met volle teugen van, wat niet weg neemt dat er ook gewerkt moet worden. fijn dat het inhoudelijk iets interessanter wordt. vandaag de hele dag op zolder gewerkt aan het realiseren van de kamers voor Anne-Maaike en Marit en de werkkamer, de contouren zijn al heel goed duidelijk. het wordt iets moois. nu dat was het weer en tot de volgende keer
groeten ook van oma. doei

stefanie

Haay meiden, leuk jullie verhalen te lezen! Gelukkig is de stage al een stuk leuker als eerst. Geniet ervan, een superleuke ervaring, tot snel ! Xx stefanie

marit

hooi zusiee =) en michelle ;)
hahaha kzie het al helemaal voor me dat michelle daar op het podium stond haha ;p
mis je wel een beetje hoor =( t is wat stiller in huis en wat saaier om alleen te slapen, maar het huis word al mooi hoor ! en je ziet nu ook al hoe groot de kamers gaan worden :) je kamer word best groot!
doeii ! je lieve kleine zus ! X

veronique

Ooh heerlijk zo'n massage ik kom nog wel een keer langs.
En de kinderen waren vast enthousiast met al die kleren.
Verder nog veel plezier!

Groetjes je allerliefste grote nicht Veronique xxxx

femke

ik heb een heel leuke verjaardag gehad ik heb van papa en mama een racefiets gekregen en ik heb heel veel lego gekregen en van daphne een boek en die wou ik en ik vont het leuk dat ik je zag en me tekening

gr.femke

femke kapaan

ik mis je zo ik lees zo dat je het leuk hebt
gr. femke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!