michelleannemaaike.reismee.nl

Kamperen aan de Nijl en Mies jarig

Hey allemaal,

Na zo'n heerlijk weekje vakantie was het maandag weer erg wennen om de hele dag op kantoor te werken. 's Avonds hebben we voor Peter, Bram en papa een pan macaroni gemaakt en hebben we gezellig met z'n allen buiten op onze veranda gegeten. Woensdagavond zijn we een rondje mee geweest achterop de motors met papa en Peter. Eerst gingen we een stuk door de moerassen, dat zijn allemaal smalle, hobbelige paadjes met diepe kuilen. Het laatste stuk konden we lekker hard over de verharde weg. Ook daar moet je nog uitkijken voor putten in de weg trouwens, haha. Onderweg hadden we weer veel bekijks met onze blonde haren. Toen we terugkwamen zat er een dikke laag rood stof op onze gezichten.

Vrijdagavond zijn we naar een fashion show van Sylvia Owori geweest waar Keila (Wilco's vriendin) op de catwalk moest lopen. Ze had gevraagd of we het leuk vonden om een keer te komen kijken. Eerst zijn we samen met John, Wilco en zijn moeder die voor 5 weken hier op vakantie is lekker uit eten geweest bij Java's. Dat is een gezellig en goed restaurantje in de buurt van Nakumatt. De show zou officieel om 19.00 uur beginnen, maar Wilco had al van Keila doorgekregen dat het op z'n vroegst 20.30 uur zou worden. Tsja.. Zo gaat dat hier in Uganda! Het was heel leuk om een keer zo'n fashion show te zien. De show begon met een showgroep met trommels. Daarna werden er 2 verschillende collecties geshowd gevolgd door een traditionele dans. Na een (te) lang interview met de ontwerpster werd de avond afgesloten met de finale, zodat je alle kleding nog een keer kon bekijken. Om 23.00 uur was de show afgelopen, en toen moesten wij nog boodschappen gaan doen! Gelukkig is de Nakumatt hier 24 uur per dag open en dus liepen wij om 00.30 uur nog boodschappen te doen, haha.

Van't weekend hebben we met een hele groep Nederlanders gekampeerd aan de Nijl om Wilco's 29e verjaardag te vieren. We hebben heerlijk gegeten, van het uitzicht over de Nijl genoten en 's avonds gezellig bij het kampvuur gezeten. om 00.00 uur begon Melinda (Ugandese vrouw van Lennart) in het Nederlands 'Lang zal ze leven' te zingen voor Wilco, haha. Dat was een leuke verrassing! :) De volgende dag zijn we na een heerlijk ontbijtje naar de Wild Water Lodge gegaan om samen te eten voor Wilco's verjaardag. Tussen het zwembad en de Nijl zat alleen een klein rotswandje, heel mooi! We hebben een hele gezellige middag gehad en heerlijk (chocoladetaart) gegeten.

En maandag werd Mies 29 jaar! 's Morgens wakker gezongen met en ontbijtje op bed, dat is nog is een goed begin van de dag :) Toen we op kantoor aankwamen had papa een hele tas vol kaarten/kado'tjes van familie uit Nederland bij, echt een super leuke verrassing! 's Avonds zijn we met papa, Wilco & Keila en John & Remmie uit eten geweest bij Mediterraneo. (Anne-Maaike's ouders weten vast nog wel hoe lekker je daar kunt eten, haha). Het was heel anders om hier jarig te zijn, maar het was zeker een erg geslaagde dag! Iedereen bedankt voor de kaartjes, kado'tjes, mailtjes, smsjes enz. :) Vrijdag houden we waarschijnlijk nog een klein feestje met een paar collega's bij ons op de veranda. Het volgende weekend gaan we naar Wilco & Keila.

Nou.. Dat was het weer voor deze keer. Geniet van de foto's en tot volgende week :)

Liefs,

Michelle en Anne-Maaike

jeanine

Mies......29? Of is er nog een Mies?

Michelle

Oooh, wat stom! haha. Ik ben 19 geworden :)

mary theesing

Dag meiden, leuk om jullie verhalen te lezen. Michèle, nog gefeliciteerd. Ik lees in jullie verhalen dat jullie je goed amuseren en heel veel doen, leren en levenservaring opdoen. Blijf lekker genieten en leuke verhalen schrijven. Ik lees ze met veel plezier.

Heleen, Olivier, Frank

Klinkt allemaal heel erg geweldig. De hele stage lijkt ons een ervaring die je nooit meer gaat vergeten. Leuk om alle verhalen te lezen. Groet, succes, we blijven meelezen en -kijken.

opa kapaan

ik bespeur nog steeds heel veel enthousiasme met jullie aanwezigheid daar, althans dat maak ik iedere keer uit het verhaal op. houden zo.
groet van oma en opa kapaan

mama

Hoi, Nog gefeliciteerd Michelle. Reis naar Oeganda maakt je wel snel oud. Ha ha.
Leuk zo'n ritje op de brommer, ik kan mij er wel iets van voorstellen hoe dat is gegaan.
Gr daar, vanmiddag naar Oma die is jarig en vrijdag verhuizen. Doei.

Annelotte

Heee:)
Dat gaat wel met jullie zo te lezen! Super leuk joh!
Lijkt meer een vakantie dan stage;)
'k wacht op jullie volgende verhaaltje:)
xxxxx

hannah

elle zei vanmiddag: mam ik vind et zo jammer dat anne-maaike er niet is. ik zei: waarom dan? toen zei ze: ze is zoo lief!! zegt ze een poosje later: mam, kan ik ook naar uganda bellen......?

hannah

he meiden!
vieren ze bij jullie ook pasen? iig geniet van je weekend! xx hannah